Wat hebben we bereikt?

Geholpen kinderen in 2016

Kwaliteit staat voorop bij onze projecten. Wij geloven in het netwerk, de ideeën, talenten en ervaring van de lokale mensen en voegen onze expertise hieraan toe. Belangrijk is dat de projecten ingebed zijn in de lokale samenleving en dat zij duurzaam en opschaalbaar zijn. Door het hanteren van de Pyramid of Care zorgen wij dat onze kinderen alles hebben dat ze nodig hebben om een goede start te maken, zoals onderwijs, een gezonde en veilige leefomgeving, en de kans om hun talenten te ontwikkelen.

ANDERE CIJFERS IN HET LICHT.

Projecten in de portfolio
waarvan
Charity deskprojecten
partners
in
landen
Rapportages
projecbezoeken

Duurzaamheid…

Onze projecten worden steeds duurzamer, en daar zijn we trots op! Zo heeft projectpartner SAVE samengewerkt bij het instellen van ‘child labour free zones’ om kinderarbeid vanuit de wortel tegen te gaan. In de Rainbow Homes is een gerichte aanpak gestart om de groeiende groep oudere meisjes te begeleiden waardoor de eerste paar generaties meisjes in staat zijn een onafhankelijk bestaan op te bouwen. Ook partner Watabaran is met dit doel een Midway Home gestart. En dankzij het nieuwe Health Centre van Watoto Wema heeft de lokale bevolking in 2016 goede betaalbare zorg kunnen krijgen en groeit het project richting financiële zelfstandigheid.

… en wederopbouw.

Bijna een jaar na de aardbeving in Nepal zijn wij op monitoringsreis geweest om het wederopbouwproject in Ramche te bezoeken. Het was bijzonder om te zien wat er in zo’n korte tijd al is gebeurd en we zien uit naar een succesvolle samenwerking met partner ReachOutToo. Ook hebben we de voortgang van de restauratie van het NMG schoolgebouw bekeken die eind 2016 werd afgerond. Het is weer mooi geworden!

Het lente gevoel zat er goed in met de N4k-team moestuinwedstrijd.
Helaas is er hiermee maar weinig geoogst, maar de lunch was er niet minder lekker om
#wieheeftergroenevingers

Funding

Dit maakt het mogelijk.

Totale investeringen ontvangen
€ 1.391.221
Besteed aan directe projectinvesteringen
€ 1.181.089

Door het ‘All Inclusive’-model is het mogelijk om 19% van de projectgerelateerde investeringen te gebruiken voor investeringen in de organisatie en projectmanagement kosten.

Investering organisatie
€63.200
Investering projectmanagement
€68.951
Extra investering organisatie
€77.981

Daarnaast wordt er ook door verschillende partners direct in onze organisatie geïnvesteerd om onze werkzaamheden te ondersteunen.

Totale projectmanagement- en organisatiekosten
€ 306.349

Het tekort van € 96.623 is gedekt door een bijdrage uit het Net4kids Continuity Fund.

Nieuwsgierig naar onze jaarrekening?

Klik dan op ons logo.

Net4kids is een Business2Business kinderhulporganisatie speciaal voor bedrijven en ondernemers. Bedrijven zoeken in hun MBO initiatieven naar een project dat bij hun core business past en wij helpen daarbij. Dit zorgt voor mooie, succesvolle samenwerkingen. Hiernaast worden we ook ondersteund door particuliere investeerders en verschillende familiestichtingen. In 2016 hebben we in totaal 129 investeerders gehad die ons ondersteunden met financiën, materiaal en diensten. Speciaal willen we noemen:

Bedankt hiervoor allemaal!

We doen het niet alleen.

In 2016 hebben we veel werk verricht, maar dit hebben we niet alleen gedaan! Ons team bestond uit 3 bestuursleden, die hun functie onbezoldigd verrichten en uit 8 hardwerkende professionals die zich betaald én pro bono inzetten voor onze projecten. Daarnaast werden we ondersteund door 18 Net4kids ambassadeurs: ondernemers en zakenmensen die ons in hun branche vertegenwoordigen en zich inzetten via hun netwerk en bedrijf. Als laatste hadden we ook dit jaar 19 pro bono professionals die aan het werk gingen voor Net4kids: van accountants tot professionele fotografen en business experts. Hieronder kan je lezen hoe wij door hen toegevoegde waarde bieden aan onze projecten.

Hendrijetha Maring

"Voor Net4kids is van belang dat alle projectpartners een helder inzicht geven in de financiën, van budgetten tot jaarrekeningen, zodat zij dit transparant bij de investeerders kunnen neerleggen. Tot voor kort was de boekhouding van Watoto Wema een combinatie van Excel en een stapel bonnen, handgeschreven bestellingen en petty cash vouchers. Nadat de lay-out van het budget van 2016 volledig was, konden we een eerste opzet maken voor 2017 & 2018. Er wordt alvast een paar jaar vooruit gekeken, zodat Net4kids tijdig investeerders kan vinden en Watoto de kinderen volgend jaar ook weer van onderdak, een opleiding en gezondheidszorg kan voorzien. Al met al waren het twee ontroerende en inspirerende weken waarin we met z’n allen veel werk hebben verzet. Een resultaat en ervaring om trots op te zijn!"

Toegevoegde waarde

Het is belangrijk voor ons dat projecten blijven groeien en wij zoeken voortdurend naar mogelijkheden om waarde toe te voegen. Wij werken hiervoor graag samen met professionele vrijwilligers van onze zakelijke partners. Zo is Hendrijetha Maring van Profource in 2016 als financiële expert naar Watoto Wema geweest om de financiële administratie te verbeteren, enkele maanden later gevolgd door Emile van de Klok die heeft geholpen met het opzetten van een gedetailleerd businessplan.

Highlights

Golfdag.

10 oktober 2016 werd de 2e editie van de Net4kids Business Golfdag georganiseerd. Het was een geweldige dag op de Lochemse golfclub. Deze dag golfden we voor de Rainbow homes in India. Met een fantastische opbrengst van €23.000 kregen 28 straatmeisjes een veilig thuis en onderwijs in het Loreto Bowbazar Rainbow home. Nadja Willems van Studio Soest heeft deze dag prachtige foto’s gemaakt ter herinnering aan deze succesvolle Net4kids Business Golf.

Stakeholdertrip.

Van 7-15 oktober 2016 vond de Net4kids India stakeholdertrip plaats. Met een groep van 5 personen zijn we op bezoek geweest bij Net4kids projectpartners Rainbow Homes, SAVE en Society for Serving Humanity (SSH). Het was een indrukwekkende reis en met eigen ogen hebben stakeholders gezien hoe de projecten verschil maken in de levens van straatmeisjes, voormalig kindarbeiders en kinderen die geraakt zijn door HIV/Aids. Het was voor deelnemers een leerzame en inspirerende beleving.

Winnaar van onze interne tafeltenniskampioenschappen:
Annelieke Brackel!
#productieverontspannen

Havas.

In 2016  won Havas Boondoggle de zilveren ADCN Lamp met hun Klein is van Grote Betekenis campagne voor Net4kids! Hiermee waren we te zien in dagbladen, outdoor en in pre rolls. Wat een geweldige samenwerking!

Bekijk hier onze campagne.

Waar gaan we heen

En waar zijn we mee bezig?

Front Title

This is the content for the front of your Card. You can put anything you like here! Make sure it's something not too long though. As Shakespeare once said, “Brevity is the soul of wit.”

Nederlandse projecten

Er is een groeiend bewustzijn dat er ook in Nederland kansarme kinderen zijn en Net4kids wil hier samen met onze investeerders iets aan doen. In 2016 hebben we met verschillende projecten gesproken die met drop-out jongeren werken. Er wordt daarnaast gekeken naar hoe wij waarde kunnen toevoegen aan alle stakeholders, bijvoorbeeld door het helpen van betrekken van werknemers bij het project. Een project in de buurt is daar immers de ideale kandidaat voor. In 2017 hopen we dan ook waardevolle matches te mogen maken.

Front Title

Wij doen ook mee op instagram!

Wij laten graag meer zien van onze projecten en hoe wij hiervoor werken. Daarom zal er in 2017 een hernieuwde focus zijn op social media. Zo zijn wij sinds een aantal maanden begonnen met het uitbeelden van ons doel op Instagram. Dit doen wij door middel van mooie beelden op locatie, van de projecten, kinderen, vorderingen, behaalde resultaten, flash-backs en nog veel meer. Op deze manier houden wij, jullie, onze (potentiële) samenwerkingspartners, op de hoogte.

Onze instagram pagina

Employee Engagement

Voor veel bedrijven is het een uitdaging om hun werknemers effectief te betrekken bij het MBO-beleid. Daarom heeft Net4kids de kans gegrepen om huist hierin een meerwaarde te bieden. In 2016 zijn wij een samenwerking begonnen met partner PIFworld, die een interactief online corporate engagement platform hebben ontwikkeld. Hiermee krijgen werknemers de tools om zélf aan de slag te gaan. Bedrijven krijgen hun eigen pagina waarop zij verbonden zijn aan hun projecten, en werknemers kunnen acties starten om mee te doen met het werven van fondsen. Ook zijn er regelmatige updates om iedereen binnen het bedrijf op de hoogte te houden van de projecten. Wij zijn trots op dit mooie platform en de mogelijkheden die het biedt!

Benieuwd naar voorbeelden? Ga hier naar onze PIF site en selecteer ‘Bedrijven’.

Wij horen graag van je

Als je meer wilt weten vul dan dit contactformulier in.