Net4kids benoemt nieuwe algemeen directeur en marketing manager
Home > Nieuws & publicaties > Persberichten 2009 > Net4kids benoemt nieuwe algemeen directeur en marketing manager

Net4kids benoemt nieuwe algemeen directeur en marketing manager

11 november 2009

Odette van Zijdveld en Suzanne Glorie aan boord met focus op zakelijke markt

Amsterdam, 9 november 2009 - Net4kids, het non-profit internetplatform dat klanten duurzaam verbindt met kinderhulpprojecten, heeft Odette van Zijdveld benoemd als algemeen directeur en Suzanne Glorie als marketing manager. De aanstelling van beide zakenvrouwen komt op het moment dat Net4kids de focus verlegt naar het werven van de zakelijke donateur.

Odette van Zijdveld
Odette van Zijdveld volgt Dani Bicker Caarten op als algemeen directeur. Odette is haar loopbaan begonnen bij de Vitae Group, daarna bekleedde zij (marketing) managementfuncties bij onder meer Prolin en HP. De laatste negen jaar is zij actief als zelfstandig ondernemer. Odette vervult de rol als algemeen directeur voorlopig pro bono.

"Net4kids gaat door waar andere organisaties ophouden. Net4kids werft niet alleen fondsen voor kinderhulp, maar geeft de klant inspraak in de hulp", zegt Odette van Zijdveld. "Daarbij ligt de focus op het bedrijfsleven. We zien dat veel bedrijven geïnteresseerd zijn in het steunen van projecten zoals die van Net4kids, maar dat ze de weg naar ons nog niet altijd vinden, daar gaan we komend jaar verandering in brengen."

Suzanne Glorie
Suzanne Glorie heeft in haar loopbaan diverse marketingfuncties vervuld bij onder meer Parametric Technology Corporation, Prolin en HP. De laatste jaren is zij actief geweest en heeft ze een eigen ondermening opgestart en combineert ze haar functie bij Net4kids met haar taak als directeur van FFective Marketing. Ook Suzanne voert haar werkzaamheden voorlopig pro bono uit.
"Mensen willen niet alleen geven aan goede doelen, maar ook betrokken zijn. Dat geldt zeker voor organisaties die duurzaam willen helpen en maatschappelijk verantwoord willen ondernemen. Net4kids stemt de selectie van de projecten nauw af op de hulpvisie en de bedrijfsdoelstellingen van de klant. Op deze manier wordt het gekozen project duurzaam aan het bedrijf verbonden", zegt Suzanne Glorie.

Loek van den Boog, oprichter en voorzitter van Net4kids: "Net4kids wil het meest zakelijke platform zijn bij het ondersteunen van concrete kinderhulp. Wij willen bedrijven helpen in hun zakelijke betrokkenheid en dat is meer dan alleen het geven van geld. Odette en Suzanne begrijpen dat. Het betrekken van mensen bij initiatieven zit in hun genen. Zij zijn, met hun netwerken en hun visie, een belangrijke aanwinst voor Net4kids."